Alfa Romeo a înregistrat rezultate record la nivel global în primele 6 luni ale anului 2023


  • Alfa Romeo încheie prima jumătate a anului 2023 cu cifre excepționale: la nivel global, înmatriculările sunt în creștere cu 57%.
  • Același rezultat în Europa a indicat o creștere de 100% față de aceeași perioadă din 2022.
  • În Orientul Mijlociu și Africa, cifrele vorbesc despre o creștere exponențială: o creștere de 173% față de aceeași perioadă din 2022.
  • Există stabilitate pe piața chineză, pe care marca o consideră de importanță strategică. Demnă de remarcat este creșterea cu 35% a vânzărilor sedanului Giulia.
  • În regiunea Asiei, merită menționat debutul Alfa Romeo în Hong Kong. Acesta a fost sărbătorit prin deschiderea primului dealer oficial Alfa Romeo, consolidând prezența emblematicei mărci italiene în această parte a lumii.
  • În SUA, unde Tonale tocmai a fost pus în vânzare, principalul punct de atracție îl reprezintă rezultatele în materie de calitate: Alfa Romeo se află pe primul loc în topul mărcilor premium și pe locul al treilea în industrie, conform studiului JD Power 2023 U.S. Initial Quality Study (IQS).

După ce a înregistrat un prim trimestru record, Alfa Romeo a încheiat prima jumătate a anului cu rezultate în creștere puternică. Acestea confirmă planul său strategic solid, bazat pe o strategie dedicată calității, disciplinei și rigorii pe toate planurile în urmărirea obiectivelor sale pe termen lung. Anul 2023 se dovedește a fi un an complex și plin de variabile globale care reprezintă o provocare, dar performanța excelentă a activității din primul semestru confirmă impulsul din primul trimestru și consolidarea unei creșteri clare și constante.

 

La nivel mondial, înmatriculările au crescut cu 57% față de prima jumătate a anului 2022, iar Europa a înregistrat o creștere puternică și constantă: valorile s-au dublat (+100%). Într-o regiune în care creșterea este puternică și uniformă, rezultate remarcabile au fost obținute în Franța (+123%), Germania (+116%) și Italia (+131%).

 

În regiunea Orientul Mijlociu și Africa, a continuat creșterea solidă și consistentă, care a bătut recorduri.  O creștere de 173% confirmă tendința puternic pozitivă care a devenit acum o constantă din 2022, când Turcia a apărut ca lider global în ceea ce privește rata de creștere în termeni de volum. Iar tendința pozitivă exponențială continuă în același mod, cu valori care au crescut de peste zece ori. Pentru a consolida rezultatele din regiune, performanța în Israel este în creștere cu 40% și a crescut cu 37% în Emiratele Arabe Unite.

 

Regiunea asiatică reprezintă o zonă strategică cheie pentru Alfa Romeo. Rezultatele vânzărilor din prima jumătate a anului sunt stabile și în linie cu cele din aceeași perioadă a anului 2022, cu cifre notabile în China, unde înmatriculările au înregistrat o creștere de 94% în luna mai față de aceeași lună a anului 2022. Tot în China, succesul comercial al modelului Giulia este semnificativ, înregistrând o creștere de 35% în perioada de șase luni.

 

Ca dovadă a atenției acordate acestei zone, Alfa Romeo a prezentat recent noua Giulia și noul Stelvio în China, iar primul dealer Alfa Romeo din Hong Kong și-a făcut cu mândrie debutul.

 

În SUA, rezultatele în ceea ce privește calitatea sunt demne de remarcat, pe baza studiului IQS realizat de JD Power, lider mondial în domeniul studiilor de consum, al serviciilor de consultanță și al analizei de date. Studiul lor privind calitatea inițială (IQS) evidențiază rezultatul extraordinar obținut de Alfa Romeo, care a înregistrat o îmbunătățire clară față de anul 2022. J.D. Power a intervievat clienții Alfa Romeo la 90 de zile de la achiziție și a monitorizat toate problemele apărute pe 100 de vehicule (PP100), pentru a evalua performanța Alfa Romeo.

 

Alfa Romeo a urcat pe prima poziție a podiumului în rândul mărcilor premium și ocupă locul trei în industrie. Comparativ cu anul 2022, Alfa Romeo a urcat 24 de poziții - cea mai bună performanță în ceea ce privește creșterea în cadrul IQS din acest an.

 

Alfa Romeo Stelvio a obținut, de asemenea, cel mai mare punctaj dintre numeroșii concurenți din segmentul SUV-urilor compacte premium.

 

Jean-Philippe Imparato, CEO Alfa Romeo:

 

Rezultatele din prima jumătate a anului justifică munca depusă de întreaga echipă. Ne atingem obiectivele pe care ni le-am stabilit cu multă umilință și sacrificiu de sine. Disciplina cu care ne urmărim strategia se bazează pe dorința de a ne impune ca lider în sectorul premium în ceea ce privește calitatea, iar premiile primite sunt dovada acestui lucru. Prin urmare, ne menținem pasiunea și determinarea pentru a ne asigura că anul 2023 se va încheia cu rezultate care rămân pe drumul cel bun și devin chiar mai bune decât o primă jumătate de an extrem de pozitivă.